“2020’YE GİRERKEN YÜKSEKÖĞRETİM’’ ÇALIŞTAYI

‘’2020’YE GİRERKEN YÜKSEKÖĞRETİM’’ ÇALIŞTAY DUYURUSU

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) tarafından Genel Kurul kararıyla “Eğitim Şurası” düzenlenmesi planlanmıştır. Eğitim Şurası hazırlıkları bağlamında Şura Şube Komisyonları kurulması öngörülmüş, Yükseköğretim Şubesi olarak Eğitim İş 4 Nolu Şube de komisyon kurarak çalışmalarına başlamıştır. Ankara’da yapılması planlanan “Devrimci Eğitim Şurası”nda, yükseköğretim alanındaki sorunları tartışmak ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla, Yüksek Öğretim Şubesi olarak “2020’ye GİRERKEN YÜKSEKÖĞRETİM” temalı bir Çalıştay yapılması kararlaştırılmıştır. Aralık 2019’da yapılması düşünülen Çalıştayda açılış oturumu ile Yükseköğretim alanındaki konularda hazırlanmış bildirilerin sunumu-paylaşımı yapılacak ve ardından katılımcılarla birlikte alt tema çalışmaları gerçekleştirilerek bir sonuç bildirgesi hazırlanacaktır.
Sizleri “2020’YE GİRERKEN YÜKSEKÖĞRETİM” başlıklı Çalıştay’da bildiri sunarak katılım göstermeye davet ediyoruz. Bildirilerde, Yükseköğretim ana teması doğrultusunda belirlenecek olan alt başlıklar sınırlayıcı olmayacağı gibi, Yükseköğretimi ilgilendiren ve aşağıda başlıkları verilen her türlü konuyu içerebilecektir.
Çalıştayda bildiri sunmak isteyenler için son başvuru tarihi 15 Kasım 2019’dur.
Belirtilen formatta hazırlayacağınız bildirilerinizi iletisim@egitimisizmir4.org.tr adresine gönderebilirsiniz.
Bildirilerde başlık ve yazar adları Times New Roman 14, sayfada ortalanmış, metin Times New Roman 12 ve 1,5 satır aralığında, sayfa sayısı en fazla 20 olmalıdır.
KONU BAŞLIKLARI
Yükseköğretime giriş nasıldır? Nasıl olmalıdır?
Yükseköğretimde yönetim, yönetişim, katılım
Üniversite özerkliğinden ne anlamalıyız?
Üniversiteler bilgi mi üretir? Meslek mi öğretir?
Bolonya süreci ve Türk Yükseköğretimi
Kültür ve sanat yönü ile yükseköğretim
Yükseköğretimin toplumla ilişkileri
Üniversite Sanayi İşbirliğinden ne anlamalıyız?
Sosyal Bilimler ve Yükseköğretim
Meslekli ve Teknik Eğitim ve Yükseköğretim
Yükseköğretimin piyasalaşması
Yükseköğretimde öğrencilerin sorunları
Yükseköğretimde akademik personelin sorunları,
Yükseköğretimde partizanlık, kayırmacılık, nepotizm sorunları
Öğretim elemanı yetiştirme ve kadro sorunları, atama ve yükseltme kriterleri
Yükseköğretimde idari ve teknik personelin sorunları
Üniversitelerde çeşitli personel statüleri, çalışma koşulları ve sorunları
Eğitim Fakülteleri ve atanamayan öğretmenler sorunu
Tıp Fakülteleri ve Hastaneleri
Yükseköğretim ve Yabancı Dil
Nasıl bir Yükseköğretim, nasıl bir üniversite?
Yükseköğretim teknoloji ilişkisi
Yükseköğretimde bilgiye erişim olanakları
Yükseköğretimde kontenjanlar, mezunlar ve işsizlik
Akademisyenlerde sendikal örgütlenme
Bilimsel Araştırma Destekleri Yeterli mi? Sosyal bilimler destekleri neden yetersiz?
Beyin göçü ve yükseköğretim

Facebookmail

One comment

  • Doğan Göçmen

    Sayın emekçi Arkadaşlarım,
    yapmış olduğunuz bu anlamlı etkinlikten dolayı çok teşekkür ediyorum.
    Çalıştayımıza “Yüksek Öğretim Kurumlarında Bilim, Ahlak ve Mobbing” başlıklı bir sunum ile katılmak istiyorum.
    Saygılarımla,
    Prof. Dr. Doğan GÖÇMEN
    Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir